Forskønnelsesprisen

Forskønnelsesprisen er en pris indstiftet i 2012 af Låsby Borgerforening.

Forskønnelsesprisen gives som en påskønnelse til en person eller en gruppe af personer, som har gjort en særlig indsats for at Låsby er blevet et bedre eller kønnere sted at være.

Forskønnelsesprisen uddeles på generalforsamlingen i oktober måned i Låsby Borgerforening.

Personer boende i postnummer 8670 kan indstille kandidater til at modtage Forskønnelsesprisen. Forslagene skal begrundes.

Det er muligt i september måned via Låsby Borgerforenings hjemmeside at foreslå kandidater. Andre skriftlige forslag modtages også.

Bestyrelsen i Låsby Borgerforening udvælger blandt de foreslåede den endelige modtager af prisen. Undtagelsesvis kan bestyrelsen beslutte ikke at uddele Forskønnelsesprisen.

Herunder en liste med modtagerne af Forskønnelsesprisen:2018 Ikke uddelt pga. mangel på kandidater.

2017 Skovhaven. Skovhaven 1-10 (tidligere Gl. Silkeborgvej 32).

Prismodtager: Grundejerforeningen Skovhaven.

2016 Bødkergården. Gl. Silkeborgvej 5.

Prismodtager: Tørring Tømrer og Snedkerforretning.

2015 Ejendommen, Sorringvej 3.

Prismodtager: Mette og Anders Laursen

2014 Ejendommen, Hovedgaden 4.

Prismodtager: Rosengrenen v/ Gert Jensen.

2013 Ejendommen, Århusvej 12.

Prismodtager: Avant Danmark v/ Jørn Jensen

2012 Ejendommen, Gl. Silkeborgvej 16.

Prismodtager: Nanna Vetter Mikkelsen og Thomas Velling Nielsen